הונדה חשפה גרסה היברידית לסיוויק החדשה, המשפחתית הקומפקטית שלה. השנה מציינת הונדה 50 שנה לדגם, כעת בדור ה-11 שלו. כאשר הוכרז הדור החדש של הונדה סיוויק באירופה צוין כי היא תשווק ביבשת רק בגרסתה ההיברידית.

סיוויק, ממש בקצרה
זו כמובן אותה סיוויק שהוצגה במחצית שנת 2021, על בסיס פלטפורמה חדשה לגמרי ובעיצוב מתון בהרבה מזה של הדור היוצא. סביבת הנהג מעוצבת אף היא בצורה מינימליסטית ונקייה. פרטים נוספים על סיוויק סדאן והאצ'בק תוכלו לקרוא כאן וכאן

הונדה סיוויק 2022 החדשה: עכשיו הגרסה ההיברידית
צילום: הונדה

היברידית, קצת באריכות
כאמור, כעת הוכרזה גרסה היברידית חדשה לדגם – סיוויק היברידית ראשונה מזה שנים המשווקת באירופה. גרסאות היברידיות לסיוויק היו כבר מהדור השביעי (2000), וליוו אותו לפרקים גם בהמשך, עד כה עם מערכת היברידית טורית קלה. הגרסה ההיברידית החדשה מורכבת בהרבה ויכולתה גבוהה יותר, וזו מכונה e:HEV.

בהונדה לא ציינו במפורש, אולם נראה כי מדובר ביחידת ההנעה המוכרת מהונדה CR-V ההיברידי ששיווקו בישראל החל לאחרונה. לסיוויק ההיברידית מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (הזרקה ישירה) הפועל במחזור אטקינסון ומשיג, לפי הונדה, יעילות תרמית של 41%. מנוע זה מחובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה עם יחס העברה יחיד, ולצידו פועלים שני מנועים חשמליים. היחידה ההיברידית מעמידה לרשות הנהג 183 כ"ס ו-32.1 קג"מ.

הונדה סיוויק 2022 החדשה: עכשיו הגרסה ההיברידית
צילום: הונדה

לפי הונדה, המערכת תוכננה כך שלרוב המנועים החשמליים יהיו אחראים על ההנעה ואילו מנוע הבנזין משמש לרוב כגנרטור הטוען את הסוללה. זו האחרונה היא מסוג ליתיום-יון ובעלת 72 תאים. מערכת ניהול האנרגיה של הרכב תעבור באופן אוטומטי בין פעולה חשמלית, היברידית או חיבור ישיר למנוע הבנזין – בהתאם למצב הסוללה ומצב הנהיגה הנבחר על-ידי הנהג ('אקו', 'רגיל', 'ספורט', 'אינדיבידואלי').

בהונדה מציינים נתון צריכת דלק ממוצע של כ-20 ק"מ לליטר ופליטת 110 גר' CO2 לכל ק"מ לפי תקן WLTP. נתונים אלה טובים פחות משל מתחרות ישירות כמו קורולה או אלנטרה.

הונדה סיוויק 2022 החדשה: עכשיו הגרסה ההיברידית
צילום: הונדה